A fizikai eszközmenedzsment lehetséges fejlődéstörténete egy szervezetben

 

  1. Nem vezetünk semmit, nincsenek vonalkódos tételek (nincsenek felragasztott leltári azonosítók) valamennyi tételen.

Pozitívum:

  • nem kell foglalkozni nyilvántartásokkal sem az eszközgazdálkodással megbízott személynek („eszközgazdálkodási felelős” | „vagyongazdálkodási felelős” | „leltár nyilvántartó” | „vagyon nyilvántartó”…), sem az eszköz használójának.

Negatívum:

  • egyenes út a leltárhiány kockázatának növelése felé
  • kereshetjük majd a felelősöket…

 

  1. A „kockás füzetet” vezetése a kezdet, a megtett talán első lépés egy nem digitális világban afelé, hogy rendet tudjunk tartani. (Nem megbántva senkit, de gyakorlati oldalról sokszor ezt tapasztaltuk). Jó esetben már kiegészül tárgyi eszköz átadás-átvételi jegyzőkönyvvel.

Pozitívum:

  • már van valamilyen nyilvántartás, amibe valamilyen rendszerességgel felvezetésre kerülnek bizonyos „változások”

Negatívum:

  • hol van a füzet? – területi hozzáférési korlát, ha információ szükséges belőle, mely több telephely esetén csak fokozódik
  • ki vezeti? – kijelölt felelős tölti (, de lehet, hogy nem ő leltároz, ... és minden belekerül?)
  • nem rendszerezettek az adatok – keresni kell benne, mi volt a rendező elv, ahány személy, annyi oldal?; ahány helyiség annyi oldal?; ömlesztve dátum szerint?
  • elírások veszélye
  • van mellette jegyzőkönyv is, vagy ez csak egy „értesítés” az eszközgazdálkodó irányába, melyet időnként begyűjt(?)

 

  1. Az Excel: immár digitális megoldás, mely a tárgyi eszköz fizikai nyilvántartás megvalósítására törekszik. Egyértelmű célja a leltárhiány elkerülésére, a leltárfelelős segítése.

Pozitívum:

  • már van valamilyen nyilvántartás, amibe valamilyen rendszerességgel felvezetésre kerülnek bizonyos „változások”
  • szűrésekkel megszerezhetők bizonyos információk

Negatívum:

  • hol van „elhelyezve”? – hálózati hozzáférési korlát, mely több telephely esetén fokozódik
  • ki vezeti? – kijelölt felelős tölti (, de lehet, hogy nem ő leltároz, ... és minden belekerül?)
  • elírások veszélye
  • van mellette jegyzőkönyv is, vagy ez csak egy „értesítés” az eszközgazdálkodó irányába, melyet időnként begyűjt(?)

 

  1. Digitális eszközkezelés: Eszközhasználókra alapozott folyamatos változáskövetés, így valós idejű nyilvántartás – a fizikai eszközgazdálkodás alapja.

Pozitívum:

  • folyamatos, online átadás-átvétel naplózás
  • folyamatos értesítés az eszközgazdálkodással megbízott személy és a felettes felé(opcionális)
  • megoldott bizonylatolás (nyomtatható, sorszámozott átadás-átvételi jegyzőkönyv)
  • azonnal rendelkezésre álló információk
  • felelős, tervezhető eszközgazdálkodás

Negatívum:

  • egyszer meg kell vásárolni (Lásd Áraink)

  

 


 További cikkek:

Információ feldolgozás

Eszközgazdálkodási kultúra

Információáramlás biztosítása

Weboldalunk cookie-kat (sütiket) használ a forgalom mérésére és a felhasználói élmény biztosításához. Részletek