Vezetőként nap mint nap döntéseket hozunk. Mindig igyekszünk a legjobban dönteni, de hol jó, hol kevésbé jó döntések születnek. Mi lehet ennek az oka?

Egyik ilyen tényező az információ. Nem ismerjük mindig az összes információt, így mindig csak a rendelkezésre álló adatok alapján döntünk, vállalva a következményeket. A helyzetet nagymértékben megnehezítheti az idő faktor. Állt-e rendelkezésre elegendő idő a döntés megfelelő előkészítéséhez(?), be tudtam-e vonni csapatom tagjait, hogy kellően megalapozott döntést hozzak?

Amennyiben a szükséges háttér-információk rendelkezésemre álltak, nagy valószínűséggel jó döntés születhetett.

 

Eszközgazdálkodás témakörében is tudnék most jód döntést hozni? Tesztelje le környezetét!

 

 

Önnél megoldottak az alábbi problémák?

  1. BIZONYLATKÉNYSZER

Adott a bizonylatkényszer, a bizonylatok mégsem készülnek el, vagy elírásokat tartalmaznak, esetleg nincsenek összesítve?

  1. NINCS TÖBBÉ "KOCKÁSFÜZET"

A tárgyi eszközök tényleges mozgását (átadásátvételét, tárhelyváltását) sokszor „kockásfüzetben” vezetik. (Nem az analitikus nyilvántartásra, sokkal inkább az eszköz aktuális helyére, használójára, állapotára, használati gyakoriságára stb. gondolunk valamennyi tétel esetén.)

  1. INFORMÁCIÓ ÁRAMLÁS

Minden változás bekerül a „kockásfüzetbe”? Hogyan lesz ebből valós adat az ASP-ben? Hogyan kapjuk meg, osztjuk meg, és rendszerezzük az információkat?

  1. EGYÉNI FELELŐSSÉG

Van felelős eszközgazdálkodási kultúra a szervezetemben?, hogy többet tudjon meg.

Nézze meg a videót itt.

  1. MINDEN MEGVOLT....VAN?

Biztos, hogy minden megvolt a legutóbbi leltárkor? (Helytállóak az ASP-ben szereplő mennyiségi adatok?)

 

 

Hogyan oldjuk meg a problémákat?

 

  1. BIZONYLATKÉNYSZER

Online rendszerünkben akár egy vagy több tétel használó váltása(átadás-átvétele) néhány kattintással az átadó által is kezdeményezhető a nevén szereplő tétellistából történő kiválasztást követően. A folyamatról e-mailben értesül az átvevő és -felettes jóváhagyó közbeiktatásával, vagy anélkül(opcionális),- elfogadja a listázott tételeket, mely immár az ő nevére, tárhelyére kerültek. A folyamat megindításáról és befejezéséről e-mailt kap a résztvevő feleken kívül az eszközgazdálkodási felelős is – ettől kezdve mindig ismerhetjük a tételek használóját és tárhelyét, mely átadás-átvétellel folyamatosan változhat a jövőben.

Mindezekről elektronikus bizonylat készül, amely szükség szerint nyomtatható és ellenjegyezhető!

  1. NINCS TÖBBÉ "KOCKÁSFÜZET"

Az elektronikus felületre jogosultsággal belépve megkezdhető saját tételeink átadása a fent részletezettek szerint, melyről minden illetékes résztvevő értesül. Mivel valamennyi tétel névre van írva és használóként a nálam lévők vonatkozásában nem akarok magamnak a későbbiekben kellemetlenséget „naplózom” eszközeim átadását.

  1. INFORMÁCIÓ ÁRAMLÁS

Az eszközgazdálkodással megbízott személy a beérkező elektronikus információk alapján, le tudja kezelni a szükséges változásokat az ASP-ben (vagy a későbbiekben bármely más szakrendszerben) anélkül, hogy bárhová is el kellene mennie személyesen (pl. intézmények, telephelyek, stb.).

  1. TÉNYLEGES ESZKÖZGAZDÁLKODÁS

Akár gazdálkodói, akár vezetői szinten van szükség támogató információkra a rendszerben könnyen elvégezhetők összetett szűrések is, azonnali választ kapva kérdéseinkre a jelenről, vagy egy korábbi időpontról. Adataink alapján tervezhetünk javításokat, megelőző karbantartásokat, selejtezéseket a tétel teljes életciklusa alatt.

  1. EGYÉNI FELELŐSSÉG

A felelős eszközgazdálkodási kultúra -véleményünk szerint- csak az eszközhasználók bevonása mellett alkalmazható. A használók információi alapján tudható meg még a selejtté válás előtt, hogy vannak rossz állapotú eszközeink, melyek -gazdaságosság esetén- akár még javíthatók. Nem kell szembesülnünk a hiányukkal, az elhúzódó pótlásukkal, és a hirtelen forrás igénnyel. Szintén tőlük tudhatjuk meg, milyen gyakran használják egyes eszközeiket, így egy hírtelen fellépő igény, vagy tervszerű gazdálkodás, átcsoportosítás okán képesek leszünk azonnali helyes döntések meghozására.Nézze meg a videót itt.

  1. MINDEN MEGVOLT....VAN?

Rendszerünkkel elvégezhető a leltározás is, és mivel online módon gyűjtöttem az adatokat tudom, mit hol, kinél keressek hiány esetén. Folyamatos naplózásnak köszönhetően nem csak az aktuális állapotok, de a korábbi összes esemény is megtekinthető.

 

 

 

Cimkefelhő


 További cikkek:

Előzzük meg a leltárhiányt!

Hogyan fogyhatnak el tárgyi eszközeink

Fizikai eszközmenedzsment

Weboldalunk cookie-kat (sütiket) használ a forgalom mérésére és a felhasználói élmény biztosításához. Részletek